Kommunikasjon og markedsføring


Gjennom året har kommunikasjonsavdelingen jobbet med å videreutvikle og bygge klubbens kommunikasjonsflater med mer variert, interessant og spennende innhold av høyere kvalitet. Avdelingen har også håndtert det pågående trykket fra media, bidratt med å spre informasjon og fungert som klubbens publikumskontakt på sosiale medier.

Nedenfor følger nøkkeltall for 2022:

FlateAntall følgere 2021Antall følgere 2022Endring
Facebook59 10073 066+ 13 966
Twitter19 02825 042+ 6 014
Instagram35 00049 200+ 14 200
LinkedIn13703 269+ 1 899
TikTok3 4528 000+ 4 548
Glimt.no*1 716 1783 440 893+ 1 724 715
Podkast 4-3-3**54 50956 491+ 1982
YouTube2 7614 980+ 2 219

*Sidevisninger            **Totalt antall lyttere

Glimt-shop

Glimt-shop har gjennom året hatt en utvikling sammen med resten av klubben, og butikken har i så måte gjort seg mange gode erfaringer rundt kampene i Eliteserien, UEFA Europa League og NM på Aspmyra, så vel som å være til stede for bortesupporterne i Zürich og Trondheim.

Glimt-shop har base i hovedinngangen til FK Bodø/Glimt, men flyttet i november midlertidig til City Nord for å ta del i sesongavslutningen og juletiden.

Glimt-shop omsatte i 2022 for kr 10.291.497.